دیزل ژنراتور کاترپیلار و مزایای خرید آن

دیزل ژنراتور کاترپیلار

دیزل ژنراتور کاترپیلار یکی از انواع برندهای معروف و محبوب دیزل ژنراتور است. کاترپیلار در واقع از قوی‌ترین و قالا اطمینان‌ترین دیزل ژنراتور است. این ژنراتور باتوجه به استانداردهای جهانی برای مصرف سوخت کم و بهره وری بالا طراحی می‌شود. این نوع ذستگاه دیزلی در حالت آماده به کار نیروی مداوم یا اولیه دارد و قادر به ارائه انری و قدرت بالا است. همچنین این دستگاه کاملا به صرفه و قابل اطمینان است. برای اینکه با این دستگاه دیزلی بیشتر آشنا شوید و از مزایای آن مطلع شوید در ادامه این مطلب از سایت دیزل ژنراتور پیشرو با ما همراه باشید.

برند کاترپیلار

کمپانی دیزل ژنراتور کاترپیلار بزرگترین تولید کننده ماشین آلات سنگین و راه‌سازی در جهان است. این کمپانی به واسطه کیفیت بالا و خدمات پس از فروش عالی در سطح جهان شناخته می‌شود. ژنراتور دیزلی یکی از محصولات عالی این شرکت است. این کمپانی علاوه بر موتور دیزلی، ژنراتور برق را با برند خود تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند. دیزل ژنراتور کاترپیلار با مشخصه‌های دوام و کیفیت بالا و خدمات پس از فروش درخشان و عالی خود در سطح بازارهای جهانی شناخته می‌شود. کمپانی کاترپیلار در سال 1925 میلادی در ایالت ایلی نوی آمریکا تاسیس شد. این شرکت از ادغام دو شرکت تولیدی هولت و استکتون در کالیفرنیا آمریکا به وجود آمده است. محصولات این کمپانی عبارتند از: دیزل ژنراتور، بکهو، بیل هیدرولیکی، تراکتور های زنجیری و …  .

محصولات این کمپانی معمولا به رنگ زرد و با علامت اختصاری CAT در بازار پیدا می‌شود. ژنراتورهای کاترپیلار به صورت پکیج کامل با برند کاترپیلار در کارخانه تولید می‌شوند. یکی از استراژیک‌ترین محصولات کمپانی کاترپیلار، مولدهای برق گازی کاترپیلار است. این محصول از گاز طبیعی به عنوان سوخت تغذیه استفاده می‌کند. در واقع ژنراتور گازی یک نوع محصول سبز دوستدار محیط زیست است. از رقیب‌های سر سخت کاترپیلار می‌توان دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور پرکینز را نام برد. بیش از 95 سال است که کمپانی کاترپیلار محصولات و خدمات خود را برای بهبود زندگی مردم در سراسر جهان عرضه کرده است.

دلیل منحصر بفرد بودن ژنراتور کاترپیلار

اگر صاحب یک شرکت تجاری باشید که وجود برق در آن الزامی است مطمئنا با قطع برق همه کسب و کار شما متوقف می‌شود. کمپانی کاترپیلار به عنوان رهبر تولید کننده تجهیزات ساختمانی، معدنی، موتورهای دیزلی و گازسوز، توربین های گاز صنعتی ، لوکوموتیوهای دیزلی و الکتریکی و … در کل جهان است. دیزل ژنراتور کاترپیلار یکی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور است که با خیال راحت می‌توانید در زمان قطعی برق در کسب و کار خود از این دستگاه استفاده کنید. البته برندهای زیادی از دستگاه‌های دزلی وجود دارند. اما برند کاترپیلار با سابقه طولانی مدت توانسته است که خود را پیشرو در گروه بهترین و قابل اعتمادترین کمپانی های تولید تجهیزات صنعتی و همچنین ژنراتور قرار دهد. با افتخار کاترپیلار بزرگترین حضور را در صنعت جهانی داشته است. همین موارد باعث شده‌اند تا دستگاه دیزل ژنراتور کاترپیلار یک محصول خاص و منحصر بفرد در بین تمام برندهای ژنراتور باشد.

مزایای خرید دیزل ژنراتور کاترپیلار

این نوع دیزل ژنراتور دارای بهره وری بالا و عملکرد بسیار عالی است. در زیربه مزایای این نوع دستگاه دیزلی پرداخته‌ایم:

  1. این نوع دیزل ژنراتورها با توجه به استانداردهای جهانی با بهره وری بالا و برای مصرف سوخت کم طراحی شده‌اند.
  2. سوخت مصرفی کم
  3. کوپل دیل ژنراتور کاترپیلار آسان است.
  4. قیمت با صرفه اقتصادی
  5. در شرایط سخت قابل اطمینان است.
  6. مولدهای برق گازی کاترپیلار یکی از استراژیک‌ترین محصولات این کمپانی است که سوخت آنها طبیعی است.
  7. کیفیت بالا
  8. ماندگاری و طول عمر بالا
  9. تولید برق مستقیم و دائم
  10. دیزل ژنراتور کاترپیلار عملکردی در حالت پایدار دارد.
  11. موتورهای کاترپیلار دارای گواهینامه  جهانی CIS  است.
  12. این ژنراتور می‌تواند از نیروگاه بادی، انرژی امواج دریا و گرمای زمین برق تولید کند.
  13. در کشورهای دارای نمایندگی، پشتیبانی‌های تخصصی ارائه می‌دهد.
  14. قابل استفاده برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ
  15. کارایی بالا و حجم کوچک و همچنین عدم اشغال فضای زیاد : فضای اشغال شده توسط دیزل ژنراتور کاترپیلار در مقایسه با توان خروجی آن نسبت به سایر دستگاه‌های دیزلی کمتر است.
  16. قدرت بالای دیزل ژنراتور کاترپیلار: کاترپیلار به موتورهای قدرتمند معروف است. موتورهای دیزلی آنها با چگالی توان بالا کار می‌کنند.
  17. دیزل ژنراتورهای کاترپیلار از پیشرفته‌ترین فناوری‌های کنترل موتور استفاده می‌کنند.

معایب دیزل ژنراتور CATERPILLAR

این نوع دستگاه دیزلی یکی از برندهای یک و برتر در بین تمامی برندهای دیزل ژنراتور است. اما در کشور ایران به دلیل قیمت بالایی که دارد معمولا شرکت نفت مشتری خاص این محصول است. همچنین قیمت قطعات یدکی دیزل ژنراتور کاترپیلار بسیار بالاست.

تعمیر و خرابی‌های دیزل کاترپیلار

دیزل ژنراتور کاترپیلار بسیار مقاوم و قدرتمند است که در صورت نگهداری و استفاده درست از آنها معمولا مشکل خاصی وجود ندارد. اما اگر در تعمیر دیزل ژنراتور و سرویس آن سهل انگار باشید با مشکلاتی مانند خرابی قطعات دیزل ژنراتور کاترپیلار مواجه خواهید شد. در زیر به توضیح برخی از علائم رایج خرابی این دستگاه پرداخته‌ایم:

  • بروز مشکلاتی در سیستم سوخت آن: در این صورت باید مخزن سوخت و لوله‌های آن را چک کنید.
  • خاموش شدن سیستم کنترلی یا کاهش روغن در دیزل
  • خاموشی ژنراتور به دلیل مشکل در سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور و رادیاتور
  • سوختن و آسیب دیدگی ایسیو دیزل که باید ایسیو تعویض یا تعمیر شود.
  • روشن نشدن دیزل ژنراتور کاترپیلار: باتری و باتری شارژر را بررسی کنید. در بیشتر مواقع علت این موضوع اتمام عمر باتری است.
  • داغ شدن لوله اگزوز دیزل ژنراتور معمولا به دلیل گرفتگی لوله اگزوز است.
  • عدم رسیدن هوای کافی به دیزل: در این شرایط دستگاه به طور وحشتناکی داغ می‌کند باید این مشکل سریع برطرف شود. معمولا باید تعمیر دیزل ژنراتور کاترپیلار را در این شرایط انجام دهید.

در صورت به وجود آمدن هر یک از عیب های بالا شما می توانید با کارشناسان دیزل ژنراتور پیشرو تماس حاصل نمایید. همچنین جهت عیب یابی موتور ژنراتور خود می توانید از راه کارهای مقاله تعمیرات دیزل ژنراتور استفاده نمایید.

دستورات نگهداری موتور برق Caterpillar

برای اینکه این دستگاه دیزلی کمتر به تعمیر نیاز داشته باشد حتما دستورات نگهداری آن را رعایت کنید. برخی از دستورات نگهداری دیزل ژنراتور کاترپیلار عبارتند از:

  • کنترل‌ها و یا قفل محافظ را در شرایط مناسبی قرار دهید و از آنها نگهداری کنید.
  • در زمان کار با سیستم برقی و یا تعیمر و نگهداری آن باتری دستگاه دیزلی را جدا کنید.
  • سعی کنید که هیچ تعمیری را خودتان انجام ندهید و فقط آن را بر عهده کارشناس بگذارید.
  • از استارت زدن در پایانه باتری خودداری کنید. زیرا این روش باعث از بین رفتن سیستم خاموش کن موتور می‌شود. همچنین ممکن است که آسیبی به سیستم الکتریکی کاترپیلار وارد شود.

کاربردهای دیزل ژنراتور کاترپیلار

این نوع دستگاه دیزلی در موارد زیر کاربرد دارد:

  • کارگاه های عمرانی و ساختمانی
  • کارخانجات و صنایع تولیدی
  • دیتاسنترها و مراکز علمی
  • مرکزهای دانشگاهی
  • راه سازی
  • حمل و نقل و جابجایی
  • جنگلداری
  • معدن‌ها
  • کشاورزی
  • حفاری
  • نیروگاه‌ها

مشخصات فنی دیزل ژنراتور کاترپیلار چیست؟

این نوع دستگاه با توجه به کیفیت بالایی که دارد دارای مشخصه‌های فنی زیر است:

  • دارای حداکثر راندمان
  • استفاده از سیستم کنترل و سوخت به روز
  • این نوع دستگاه دیزلی برا استفاده در محیط‌ های گرم و سرد طراحی شده است.
  • تعداد سیلندرهای دستگاه 4، 6، 12، 16 و 20 می باشد.

دیزل ژنراتور کاترپیلار نو یا کارکرده

در مواردی مثل ساخت نیروگاه‌های گازسوز و دیگر موقعیت‌های حساس نیاز به برق اضطراری داریم. بنابراین باید برای چنین محیط هایی از نوع آکبند و نو این دستگاه استفاده شود. اما در شرایطی که حساس نیست و غیر حساس است می‌توانید از نوع کارکرده و یا دست دوم دیزل ژنراتور کاترپیلار استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما مشاوره خرید دیزل ژنراتور به صورت رایگان داشته باشید.

خرید و قیمت دیزل ژنراتور کاترپیلار دست دوم

معمولا بسیاری از افراد به دلیل قیمت بالایی که ژنراتور کاترذپیلار دارد به خرید نوع دست دوم و کارکرده آن روی می‌آورند. حتما باید در خرید لوازم دست دوم یا کارکرده دقت لازم داشته باشید. شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره خرید دیزل ژنراتور با همکاران ما در تماس باشید.